Tästä osiosta löydät Kansallisen Mediatutkimuksen tuoreimpia tulokset, kuten lehtien lukijamäärät ja kokonaistavoittavuudet sekä lukijoiden kiinnostuksen kohteet ja ostoaikeet raporttimuotoon koottuna.
Voit järjestää tietoa haluamallasi tavalla ja viedä raportit itsellesi Exceliin. Jos et halua viedä koko raporttia, voit valita mukaan vain ne lehdet, jotka sinua kiinnostavat.
Kansallinen Mediatutkimus KMT on luetun media-alan tutkimuskokonaisuus, jossa selvitetään aikakaus- ja sanomalehtien lukijamääriä printissä ja digissä, sekä lukijakunnan rakennetta ja lukutapoja. Vuosittain julkaistavaan tutkimukseen vastaa yli 23 000 yli 15-vuotiasta suomalaista. Tutkimuksen tilaaja on MediaAuditFinland ja sen toteuttaa Kantar Media Finland.
Päätuloksena tutkimuksesta saadaan printtimedian virallinen valuutta eli lukijaestimaatti, joka ilmaisee kuinka monta tuhatta lukijaa kunkin lehden keskimääräisellä numerolla on. KMT tuottaa myös painetun lehden ja sen lehden digitaalisten versioiden lukemista kuvaavan kokonaistavoittavuusluvun. KMT:n tulokset raportoidaan kerran vuodessa.